Het is bijna zover...

Hallo Allemaal!

Het is vandaag 26 mei, nog maar 1 nachtje slapen en dan is het echt weer tijd om terug naar Nederland te gaan. Aan de ene kant heb ik heel veel zin om weer naar huis te gaan, maar aan de andere kant heb ik eigenlijk best wel weer gemengde gevoelens dat ik hier weg ga, je hebt hier toch zo'n 5 maanden gewoond en allerlei mensen leren kennen.

De afgelopen weken heb ik niet stil gezeten, zo heb ik 12 mei de presentatie van mijn final report gehad en 20 mei het mondeling examen over de onderwerpen die we in de lessen behandeld hebben. Donderdag hebben we het uiteindelijke resultaat gehad voor de course die ik hier gevolgd heb, en deze heb ik afgerond met een C, in nederland kan je dat zien als een 7. Verder heb ik vorige week ook mijn cijfer gehad voor de Noorse curus, en ook deze heb ik afgerond met een C. Ik ben erg blij met allebei deze cijfers!

Smile

Afgelopen donderdag was er een goodbye dinner met alle klasgenootjes op school. De leerkrachten hadden een berg Peppes Pizza's, fruit, drinken en koekjes ingeslagen. Het was best wel apart om te bedenken dat je dan voor het laatst echt met zijn allen bij elkaar bent en dat na deze avond ieders wegen weer scheiden. Na dit goodbye dinnerhebben we met een groepje Nederlanders en Belgen nog een afscheidsfeestje gehouden bij mij op de verdieping, erg gezellig! Gelukkig is België niet zo ver van Nederland, dus we kunnen altijd nog een keer afspreken om er gezellig een dagje op uit te gaan.

Vrijdag zijn Ebrina en ik voor de laatste keer nog even de Karl Johansgate in geweest om te winkelen, raar idee om te beseffen dat je daar dan voor de laatste keer loopt, zoals ik bij zoveel plekken denk waar ik de laatste dagen geweest ben.

Gisteren zijn Ebrina en ik naar het Munch Museum geweest, waarnu ook een expositie was van schilderijen van Van Gogh. Je kon wel merken dat we meer fan waren van Van Gogh dan van Munch, haha. Verder hebben we deze middag ook nog met Eunice, een meisje uit Hong Kong, iets gedronken bij Espresso House. We hebben hier wel zo'n drie uur gezeten, maar het was erg gezellig.

Vandaag wordt het de grote schoonmaak- en final inpakdag.. Alles moet nu toch echt in de koffers terecht komen en mijn kamer moet goed schoongemaakt worden, wil ik de borg volledig terug krijgen.

Ik ben benieuwd hoe ik me morgen voel als het moment dan wel heel dichtbij komt om naar huis te gaan, maar ik laat het maar gewoon op me af komen. om 16.40 stijgt het vliegtuig op, dus we hebben nog even om ons psychisch voor te bereiden op wat komen gaat.

Ik wil iedereen die mij gevolgd heeft, kaartjes gestuurd heeft etc. heel erg bedanken! Hopelijk hebben jullie met plezier al mijn verhalen gelezen.

Liefs, Ismay

Reacties

Reacties

Ilona Bommelje

Hoi Ismay, ik vond het heel erg leuk om je belevenissen mee te mogen volgen, thnx!
Al weer 5 maanden voorbij en super resultaten gehaald voor je studie, top!
Alvast weer welkom in Nederland en een hele goede reis!
Grtjs Ilona

marjan

Goede terugreis ismay!! Was leuk om al je belevingen te kunnen volgen!!

cora neele

Hoi Ismay erg leuk om te lezen dat je goede cijfers heb gehaald wens je alvast een hele goede reis naar Nederland en welkom thuis
groetjes Tante Cora

Soraya

Fijne reis terug naar huis meis! X

Henriëtte

Goeie thuisreis, Ismay, en veel succes met Noorwegen gedag zeggen en weer wennen aan Nederland!

Groeten,

Henriëtte

Je Vaoder

Nou meid, dan is het weer zover, 5 maanden verblijf in het buitenland lopen ten einde. Alles weer inpakken afscheid nemen van je medestudenten, leraren en Noorwegen natuurlijk. Maar ik zal blij zijn als we je morgenavond weer ins ons armen mogen sluiten hoor schat! Lekker slapen en tot vanavond. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!