Dansen als een stijve hark..

Hoi Allemaal!

In dit verhaal zal ik jullie op de hoogte brengen over wat ik deze week allemaal meegemaakt heb, maar eerst wil ik iedereen die mij in de tijd dat ik hier in Oslozit een kaartje, mailtjeetc.gestuurd heeft, bedanken! Vind het erg leuk dat jullie dat doen!

Smile

Na het ziek zijn was ik aan het begin van deze week weer goed opgeknapt, wat erg fijn is als je weer naar school moet. Dinsdag hadden we weer een bijeenkomt op de hogeschool om te overleggen over fieldwork, er was gezegd dat dit een hele belangrijke les zou zijn, dus ik ben er braaf naartoe gegaan. Uiteindelijk hebben we niet echt veel meer gedaan dan elkaar verteld wat we zouden gaan observeren tijdens fieldwork en vakantieverhalen uitgewisseld.

Fieldwork.
Deze week heb ik mijn fieldwork op de Trasop Skole mogen lopen in grade 5B. Deze week hadik fieldworksamen met Adriana, een Spaans meisje, erg gezellig! Toen we op de school aankwamen wisten de leerlingen al van onze komst af en ze hadden zelfs geoefend om goedemorgen en buenos días te zeggen, zo leuk! In de klas waren meerdere leerkrachten aanwezig, waarvan ook een Nederlandse mevrouw. Best apart om dan in een Noorse school iemand tegen te komen die dezelfde taal spreekt. Deze school sprak mij heel erg aan, de leerkrachten waren allemaal zeer vriendelijk en geïnteresseerd en we werden echt opgenomen in de groep. Verder waren de lessen die de leerlingen kregen ook erg interactief en uitdagend, heb er weer een aantal lesideetjes bij voor stage als ik terug ben in Nederland.

Tongue Out
Wat me ook heel erg opviel is dat het vak Beeldende Vorming hier veel uitgebreider is, zo krijgen de leerlingen houtbewerkings- en naailes. Bij houtbewerking mochten ze zelf iets bedenken om te maken, zo was er een meisje een wiegje aan het maken en nog een ander meisje was een bloembak aan het maken, erg creatief. Bij de naailes moesten de leerlingen schorten maken, dit deden ze eigenlijk geheel zelfstandig, dus ook het werken met een naaimachine etc. Ik vond het erg leuk om deze lessen bij te wonen.

Cabin trip in the woods.
Vanuit school hadden ze gisteren en vandaag een cabin trip georganiseerd, we zouden naar een huisje gaan in het bos en daar een nachtje blijven om vervolgens vandaag aan het begin van de middag weer naar huis te gaan. Ik had er van te voren eigenlijk helemaal geen hoge verwachtingen van, ik wist namelijk niet echt goed wat ik kon verwachten, maar ik heb het uiteindelijk echt reuze naar m'n zin gehad! We begonnen met een metro- en een busrit naar een plekje in the middle of nowhere. Vanaf daar moesten we nog zo'n 5 kilometer bergopwaarts lopen. Ze hadden ons gezegd om warme kleding aan te trekken, maar ik ben blij dat ik dat niet al te serieus genomen had, want van dat lopen kreeg ik het toch wel snikheet eigenlijk. Als echte diehards kwamen we als een van de eersten aan bij de cabin, dat hield dus in dat we genoeg keus hadden qua kamers. Ik sliep samen met Roos en Ebrina op de kamer. Toen uiteindelijk iedereen gearriveerd was heeft er een groep voor lunch gezorgd en ik heb samen met een andere groep een spel gedaan, wolven. Ik had wel eens van het spel gehoord, maar nooit gedacht dat het zo leuk zou zijn. Na de lunch gingen we op zoek naar het meer wat in de buurt was.. echter moesten we daarvoor grote hopen sneeuw en plassen modder en water trotseren wat resulteerde in doorweekte schoenen en hilarische valpartijen. Toen we bij het meer aankwamen bleek dit nog compleet bevroren te zijn, maar het was wel mooi om te zien.

Als avondeten hadden we burrito's, heerlijk! Na het avondeten hebben we met een groepje nog een aantal kaartspelletjes gedaan en rond 21.00 was het tijd voor de quiz. Ik zat samen met Roos, Line en Lulu in een team en we gingen helemaal voor de winst. De eerste ronde lukte dit ook, we wonnen, en blij dat we waren! Helaas ging het daarna nogal bergafwaarts.. haha. Maar met ons dansje op 'we found love' van rihanna hebben we toch zeker wat punten kunnen scoren, te grappig voor woorden. Uiteindelijk zijn we na alle 4 de rondes op de vierde plek gestrand denk ik. Na de quiz werd de sauna aangezet, ik ben er niet ingegaan maar als ik de verhalen moet geloven was het een (te) drukke bedoeling. Terwijl de rest in de sauna zat heb ik samen met een groep spanjaarden en een noors meisje boven gezeten en gezellig gedanst. Ik vraag me nog steeds af hoe die spanjaarden (zelfs de jongens) het voor elkaar krijgen om die heupen zo snel en soepel te bewegen.. of ik ben gewoon een stijve hark, dat kan natuurlijk ook

Tongue Out
maargoed, dat mocht de pret niet drukken want ik heb me enorm geamuseerd.

Ik besef me dat het verhaal toch weer langer geworden is dan gedacht, maar hopelijk hebben jullie het weer met plezier gelezen!

Tot de volgende keer, voor mij is het tijd om wat slaap in te halen!

Liefs, Ismay

Reacties

Reacties

je Vaoder

Leuk meid. Ja en sauna doen we thuis al zoveel he????. Dus dan ga je daar niet nog eens. Fijn dat het leuk met de Spaanse jongens????

Jennefer

Weer leuk om te lezen!
Fijn dat je daar veel nieuwe dingen leert tijdens je fieldwork!
Hopelijk zelf niet gevallen?
Liefs

Henriëtte

Hallo Ismay,

ik zit in Kopenhagen momenteel en ben dus ietsjes dichterbij als je het in breedtegraden bekijkt ;) Leuke verhalen weer en mooi dat die stage goed beviel. En genoeg outdoor activities, tot overnachten aan toe! Leuk hoor, geniet ervan.

Groeten,
Henriëtte

mama

Je verhaal nu pas gelezen wat fijn dat je het toch naarje zin hebt hetzal jeaf en toe niet zijn mee gevallen maar toch doe je leuke dingen daar nog een paar dagen en dan komt je broerdus nog even een gezellige tijd samen en geniet van deze tijd daarna nog even je vriendin dus de laatste maand nog heel wat tedoen en dan nog de afronding van je studie periode je krijgt het nog druk meid.
Geniet nog van de laatste maand daar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!