Zonsverduistering, Noklevann, sneeuw, Drobak, paasworkshop en paasvakantie.

Hoi Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie een update heb gegeven over mijn leven hier in Oslo, dus het leek me weer eens tijd om een verhaal te schrijven.

Zonsverduistering.
20 maart zou de zonsverduistering te zien zijn, we hadden speciale brillen gekocht en hadden goede moed om de zonsverduistering te kunnen zien. Toen ik 's ochtends uit het raam keek zakte de moed me echter een beetje in de schoenen, harstikke bewolkt en de zon was nergens te zien. Uiteindelijk zijn we toch naar het park gegaan in de hoop nog iets te kunnen zien. Toen het zelfs begon te regenen hadden we de moed een beetje opgegeven en besloten we met een groepje gezellig naar de Ikea te gaan, het is namelijk toch zonde om dan weer terug te gaan naar je kamer. Toen we stonden te wachten op de bus naar de Ikea kwam ineens de zon tevoorschijn, dus ondanks de tegenvaller met het weer, hebben we er toch nog wat van kunnen zien. In de Ikea hebben we ons goed vermaakt, en ik kon het natuurlijk niet laten om weer wat spulletjes mee te nemen (overigens wel spullen die ik nodig had hoor!

Smile
).

Noklevann en sneeuw.
24 maart ben ik samen met Ebrina naar het meer Noklevann geweest, het was in het begin even zoeken maar uiteindelijk hebben we het kunnen vinden. Het was deze dag zulk heerlijk weer, dat we zelfs zonder jas hebben gezeten en lekker van het lentezonnetje hebben kunnen genieten. Helaas was dit lekkere weer maar van korte duur, aangezien we de volgende dag door een sneeuwstorm naar school moesten lopen. Gelukkig was het niet van lange duur, aangezien de sneeuw niet bleef liggen. Helaas waren de weergoden ons de volgende dag niet zo goed gezind, aangezien er een pak sneeuw van 20 centimeter lag toen ik uit mijn raam keek. En ik was er toch echt van overtuigd dat het lente was.. Gelukkig is de sneeuw nu bijna allemaal weer gesmolten en zijn de stoepen weer fatsoenlijk begaanbaar.

Drobak.
28 maart zijn we met een groepnaar Drobak geweest, dit is een plaatsje ongeveer een uur van Oslo vandaan. Je hebt hier het postkantoor van de Kerstman en een huisje waar ze allemaal kerstspulletjes verkopen, ik was natuurlijk helemaal in m'n element hier

Tongue Out
. Er is dus ook een verkeersbord waar de kerstman op staat, we hadden een kaart waar op stond waar die precies stond en volgens ons waren we toch echt op de juiste plek, maar we konden het bord maar niet vinden. Ik denk dat we er na 10 minuten achter kwamen dat we gewoon onder het bord stonden en dat we er zelfs al mee op de foto stonden zonder dat we het gemerkt hadden, hilarisch!

Paasworkshop.
Zondag 29 maart had ESN een paasworkshop georganiseerd, ik was helemaal enthousiast want ik had wel zin om iets creatiefs te doen. Toen we daar aankwamen kregen we echter een grote domper te verwerken. De ruimte was al te klein, ze hadden op 20 man gerekend terwijl er zo'n 60 zich aangemeld hadden. Verder bestond de workshop uit niet veel meer dan eieren verven en er was wat papier waar je zelf met stiften wat leuks van mocht maken. Dat is niet echt wat ik in gedachten heb bij een workshop.

Paasvakantie.
De paasvakantie is nu alweer bijna afgelopen, maar Geir (onze leerkracht) had gelijk, er is echt bijna niets te beleven hier in Oslo. Iedereen is naar de sneeuw om te skieën of naar een warm land. Ik heb dus, naast ziek zijn, ook niet veel bijzonders gedaan deze dagen behalve een beetje lopen in de omgeving van Oslo.

Ik denk dat ik jullie nu weer aardig bijgepraat heb over mijn leven hier, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen!

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

Je ouwe

Hoi Lieverd, je hebt weer een mooi verhaal neergezet hoor:-). Volgende keer wel kijken waar je staat hè!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!