Tromsø, fieldwork, school, zon en tweedehands winkels!

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verhaal geschreven heb, dus ik dacht ik zal die lieve volgers van mij weer eens trakteren op een kijkje achter de schermen in mijn leven (niet dat het zo geweldig spectaculair is, maar goed).

Tromsø
Zoals jullie uit mijn eerdere blog al vernomen hadden ben ik in het weekend van 27 februari samen met Ebrina en Roos naar Tromsø geweest. In het begin was ik een beetje bang dat één van ons het vijfde wiel aan de wagen zou worden, maar dit is niet gebeurd, we hebben ons prima vermaakt met z'n drieën en heel veel mooie dingen gezien. Zo zijn we met de Fjellheis naar boven gegaan op de berg, waar je een heel mooi uitzicht hebt over de stad, echt prachtig! Dit hebben we één keer overdag en één keer 's avonds gedaan. Verder hebben we ook veel gewandeld en rondgekeken, want we wilden zoveel mogelijk doen in de tijd dat we daar waren. Ik zal straks een mapje aanmaken waarin jullie een aantal foto's kunnen zien!
Verder is het trouwens verbazingwekkend dat je werkelijkwaar overal Nederlanders tegen komt, dus ook in Tromsø. Ik zal even kort vertellen wat er gebeurde. In ons hotel kon je elke avond gratis wafels bakken, heerlijk! Toen ik zaterdagavond wafels had staan bakken kwam er een jongen naast me staan die ook wafels wilde gaan bakken, hij gooide het beslag in het wafelijzer en ik kon nog zien dat hij er veel te veel in deed. Toen ik terug liep naar de tafel zei ik dit dus tegen Roos en Ebrina en nog geen vijf tellen later hoorde we een Nederlandse jongensstem roepen: "Weten jullie waar de doekjes liggen?". Nou ik kan je wel zeggen, dan schrik je toch even.. We hebben hem toen helpen zoeken en we hebben hem de rest van ons verblijf niet meer gezien.
Om even terug te komen op de hoop die we hadden om het Noorderlicht te zien, dit is helaas niet echt uitgekomen. Pas toen we in het vliegtuig terug naar Oslo zaten hebben we het heel erg zwak kunnen zien. Daar moeten we dus een andere keer nog voor terug!

Tweede week fieldwork.
Na ons avontuur in Tromsø stond de tweede week fieldwork voor de deur. Dit keer was ik te gast op de Nøklevann skole (ongeveer 400 leerlingen)in de 5th grade (groep 6 in nederland). Het begon de dinsdag al goed, genoeg kinderen op het schoolplein alleen geen docent te bekennen om de deur voor ons open te maken. Na 10 minuten zoeken hadden we eindelijk iemand gevonden die ons kon helpen. Naar mijn mening was het een grote school maar ik voelde me er wel op mijn gemak. Toen de klas binnenkwam en de les begon, voelde ik me meteen vele malen meer op mijn gemak dan op de vorige school. De leerlingen wisten duidelijk wat de regels waren, de leerkracht hield zich hier ook goed aan maar tussendoor was er wel ruimte om soms even te lachen of om iets te vertellen. Er hing een hele fijne sfeer in deze klas. Deze sfeer heeft alle drie de dagen in de klas gehangen en dit was heel prettig.

School..
Deze week hebben we weer een volle week, behalve de maandag dan, les gehad. Als ik heel eerlijk ben, vallen de lessen me toch best wel tegen in tegenstelling tot wat ik er van verwacht had. We zitten nu bij het grootste gedeelte van de lessen enkel en alleen te luisteren naar leerkrachten die precies voorlezen wat ze op de powerpoint gezet hebben (niet echt wat wij leren op de pabo). Ik hoop dat de komende weken wat interactiever worden qua lessen, want op deze manier kan ik niet alle informatie even goed in mij opnemen.

Zon!!
De laatste dagen laat de zon zich flink zien hier in Oslo, heerlijk! Ook de temperatuur gaat steeds meer omhoog, het kwik raakt op sommige dagen zelfs al de 13 graden of meer! Hopelijk wordt het weer nu alleen maar lekkerder en komen we niet voor onverwachte sneeuwstormen te staan.

Tweedehands winkels.
Gisteren en vandaag zijn Ebrina langs geweest bij tweedehands winkels. We hoorden van veel klasgenootjes en mensen om ons heen dat er veel winkels zijn waar ze goede kwaliteit spullen verkopen voor een mooie prijs. Wij vonden het een goed idee om dit maar eens even uit te zoeken. Gisteren zijn we bij de Fretex geweest, je kan dit vergelijken met het Leger des Heils in Nederland. In het begin had ik zoiets van hmm moeten we dit nu echt wel doen, weet jij veel hoeveel mensen die kleding hebben aan gehaden wat ze ermee gedaan hebben, maar toen we de winkel binnen kwamen kwam het gewoon over als een professionele kledingwinkel waar ze zelfs de duurste merken verkochten voor een heel mooi prijsje. Mijn oog viel op een knalroze blazer die natuurlijk precies in mijn maat was en in supergoede conditie, ik vond hem zo leuk dat ik hem gepast heb en hij zat precies goed. Na veel twijfelen en kijken of er toch geen rare vlekken of wat dan ook in zaten heb ik hem toch gekocht. (Natuurlijk ga ik hem wel eerst een paar keer wassen, just to be sure.. haha) Ik had echt nooit gedacht van mezelf dat ik ooit iets zou kopen bij een tweedehands winkel, maar ik heb mezelf overtroffen.

Hopelijk hebben jullie mijn verhaal weer met plezier gelezen!

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

mama

Een knalroze blazer prezies ook een kleur voor jouw pas je wel op als je hem gaat wassen?
Weer een leuk verslag alleen jammer dat je op school zo weinig doenhoop voor je dat dit gaat veranderwn anders wordt het wel heel erg saai.

mama

Wat een mooie foto's heb je gemaakt ben je ook in die kerk geweest vanwege dw foto metde glas in lood ramen.

Ilona

Hoi Ismay, heel erg leuk om je belevenissen te lezen, en het hoeft ook niet altijd spectaculair te zijn, het is al heel wat om je draai te vinden in een ander land.
Knap van je om de taal een beetje te leren!
Ik wens je nog heel veel succes en plezier, geniet er maar van het is voorbij voor je er erg in hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!