Presentatie Nederland, eerste Noorse les en trip geboekt!

Hoi Allemaal!

Hier weer een kleine update over de gebeurtenissen die ik meegemaakt heb!

Presentatie over Nederland.
Dinsdag 3 februari hadden we onze presentatie over Nederland, we waren allemaal toch wel een beetje zenuwachtig aangezien wij de eerste groep waren van de klas die moest presenteren. We hadden in onze presentatie een quiz verwerkt met vragen over Nederland, verder hebben we verteld over het onderwijssysteemin Nederland en tussendoor hebben we nog stroopwafels en drop uitgedeeld en we haddentypischNederlandse uitspraken vertaald naar het engels. (I don't trust you for a meter,don't get old cows out of the ditch etc.)De klas reageerde erg enthousiast en vonden het een goede presentatie, ondanks dat we flink wat uitgelopen waren qua tijd.. (we zijn meer dan een uur bezig geweest met de presentatie).

Verder deelden ze deze dag op het schoolplein gratis startpakketen uit voor studenten, super leuk! Er zaten hele handige en lekkere dingen in zoals crackers, snoepjes, tandpasta, chocolade en kortingsbonnen.

Eerste Noorse les.
Vandaag, woensdag4 februari,stond mijn eerste Noorse les op de planning. Ik was erg benieuwd, want iedereen zegt dat je als Nederlander de taal heel snel onder de knie kan krijgen. We begonnen de les door onszelf voor te stellen en te vertellen waar we vandaan kwamen. Uiteindelijk bleken we met zo'n 9 Nederlanders en 2Belgenin de klas te zitten, waardoor we flink in de meerderheid waren. Ben benieuwd of we ook daadwerkelijk allemaal de taal snel onder de knie zullen krijgen. Onze docente is een hele aardige mevrouw, Elisabeth, ze legt alles heel duidelijk uit waardoor de Noorse taal een stuk makkelijker lijkt dan dat ik dacht.

Quiz...
Woensdag avond stond er een quiz op het programma in de bar die onder de school zit. Samen met Lara (Duitsland), Alberto (Spanje), Wouter (België) en Ebrina ben ik naar deze quiz gegaan. De quiz bestond uit twee rondes, bij de eerste ronde dachten we dat het echt een gigantisch drama zou worden aangezien we bijna geen antwoorden op de vragen wisten. Tijdens de tweede ronde ging het een stuk beter want toen wisten we veel meer antwoorden in te vullen. We hebben veel gelachen en een hele gezellige avond gehad!

Skypen met school.
Donderdag middag stond er voor Ebrina en mij een Skype afspraak met de HZ op het programma. Een hele ervaring aangezien je dan met je hoofd lekker groot op het digibord afgebeeld wordt, vraag me af wat de klas er van dacht

Tongue Out
. We kregen allerlei vragen van studenten diedeze maandook naar het buitenland vertrekken voor hun minor.

Appartement van m'n ouders en broertjeopzoeken.
Zondag ochtend ben ik vroeg op pad gegaan om het appartement van m'n ouders en broertje op te zoeken waar ze over 1,5 week een paar nachten zullen verblijven. Het was een wandeling van ongeveer een half uur, maar dat was helemaal niet erg aangezien het echt heerlijk weer was! En tot mijn verbazing ben ik in één keer goeg gelopen! Haha

Trip geboekt naar Tromsø.
Wat ik de vorige keer helemaal ben vergeten te vermelden, is dat ik samen met Roos en Ebrina een trip geboekt heb naar Tromsø. Hopelijk krijgen we de kans om het Noorderlicht te bewonderen!

Vandaag is het 9 februari, dat houdt in dat ik dus al een maand in Oslo zit.. Ik ga niet zeggen dat de tijd super snel gaat, want dat is niet altijd zo. Op sommige dagen is dat wel, maar op sommige dagen heb toch wel zoiets van jeetje moet ik hier nog zo lang zitten.. Misschien komt dat ook wel doordat ik niet gewend ben om lang van huis te zijn.

Ik hoop dat jullie weer met plezier gelezen hebben!

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

Broertje

Toch leuk om elke keer deze berichten van je te lezen zus !!!! Stiekem wel jaloers dat je daar zit had daar ook wel willen zitten

mama

Ja een maand al van huis nog 4 tegaan deze houd je je ook wel vol en wie weet komen er nog wel wat mensen langs om te zien hoe en waar je woont. Wij komen in ieder geval volgende week een paar dagen en gaan dan heerlijk de stad verkennen en kijken of ik ook van die mooie toto's kan maken zoals jij die hebt gemaakt. Heb m'n lijstje al klaar met waar ik graag nar tow zou willen en nu maar hopen dat er nog een beetjw sneeuw gaat vallen.

Marjan

Alweer een maand daar, gaat snel zeg!!
Maar je verveeld je iig niet, leuke verhalen!
Veel succes en plezier nog verder!! En helemaal als je naar Tromso ga, hoop dat het noorderlicht er ook is ;-)

tante Gon

Hallo Ismay, Ik heb net je verslag van 9 Feb gelezen.
Je hebt een goede en leuke stijl van vertellen, een erfenis van Grootoma Oostendorp? zij kon ellen lange brieven schrijven in de tijd dat men dat nog deed, voor de telefoon kwam en schrijven minder belangrijk werd.
En zo zie je maar dat veel dingen waar je tegenop ziet achteraf meevallen zoals jullie presentatie het is de inzet
die het doet. toch ook bijzonder in een heel gevarieerde klas te zijn met de verschillende nationaliteiten, jullie steken veel van elkaar op lijkt mij.
Hoe hebben jullie de reis naar Tromso gepland? Het is nogal een afstandje vanuit Oslo. En dan inderdaad hopen dat je het Noorderlicht te zien krijgt natuurlijk.
Groeten van mij en heel veel succes en plezier daar in Oslo. tante Gon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!