Afgelopen week..

Hoi Allemaal,

Het wordt weer eens tijd om jullie een beetje bij te praten over wat ik meegemaakt heb in de afgelopen dagen/week.

Zaterdag 24 januari, party time!
Deze avond stond er een welkomsfeest gepland op de verdieping van Ebrina, the Fifth Floor. Ebrina had ook een hoop van onze klasgenoten uitgenodigd wat erg gezellig was. Zo hebben we een aantal spanjaarden een aantal Nederlandse uitdrukkingen geleerd en andersom, wat soms voor hilarische momenten zorgde. Rond een uur of 3 ben ik toch maar richting mn eigen kamer gegaan, dat ik het zolang volgehouden heb ik voor mij namelijk al een heus wonder, haha..

De eerste 'echte' schoolweek.
Deze week, behalve maandag, hebben we onze eerste volledige schoolweek gehad. Dinsdag begonnen we met een muziekles waarbij we gelijk een aantal volksdansen moesten doen, niet echt mijn ding op de vroege morgen.. Verder moesten we mede studenten ook een kinderliedje aanleren in onze eigen taal, echt super grappig! Verder hebben we het de rest van de week over je eigen identiteit gehad. De lessen zijn erg fijn ingepland, ze starten om 08.45 en duren tot 11.30, je hebt dan echt nog wat aan de middag om iets te doen zoals een wandeling maken of iets bezoeken. Ik denk wel dat de komende tijd wat drukker gaat worden met huiswerk, aangezien we binnenkort een short report moeten gaan schrijven.

Dinsdag zijn Ebrina en ik nog naar de Holmenkollen geweest aangezien het zulk prachtig weer was! En nu hadden we in tegenstelling tot de eerste keer dat we hier geweest waren een prachtig uitzicht!

Smile

Vrijdag zijn we met de bus naar Bygdøy en Huk geweest, daar had je echt een heel mooi uitzicht over het water. Het was overigens wel heel erg koud die vrijdag.. Voor het eerst sinds dat we hier zijn had ik last van 'bevroren' handen, maar dat komt waarschijnlijk door de wind die er stond.

Zweden, winkelen!
Zaterdag stond er een dagje winkelen op het programma samen met Ebrina, Roos en twee Belgische meisjes: Daphnée en Femke. Je kon voor 80 kronen met een bus naar Zweden om daar vervolgens boodschappen te doen aangezien het daar goedkoper is dan in Noorwegen. Voordat we gingen winkelen, gingen we eerst wat eten bij de Burger King.. Ik weet het, het is niet het gezondste wat er is, maar ik had al meer dan een maand geen friet op dus ik vond dat het wel weer een keertje mocht.

Tongue Out
En overigens is boodschappen op een lege maag niet verstandig, aangezien je dan veel meer koopt, dat is iets wat Daphnée vertelde en blijkbaar dus ook wetenschappelijk bewezen is. Weer iets geleerd vandaag! Na het eten zijn we naar de winkel gegaan, het leek een beetje op de Sligro naar mijn mening. Ik heb best wat dingen in kunnen slaan dus ik kan er weer even tegenaan. Maar ik weet niet of ik het nog een keer ga doen, we hebben namelijk in totaal zo'n 6 uur in de bus gezeten om 3 uur te mogen winkelen, terwijl het ook 3 uur had kunnen zijn. Nu ben ik het gelukkig wel gewend om lang in een bus te zitten, maar die bussen waar we normaal met Jong Holland in zitten, zitten toch wat comfortabeler..

Zondag, National Gallery & Blå.
Zondag zijn we naar de National Gallery geweest hier in Oslo, je kon je hier voor inschrijven via de hogeschool. We gingen met een Engelse gids door het museum om de pronkstukken te bekijken, er zaten erg mooie bij, waaronder 'The Scream' van Edvard Munch. Maar ik ben ook schilderijen tegen gekomen waarvan ik dacht, wat is dat? 's Avonds ben ik met een paar personen van de vijfde verdieping nog naar een café geweest waar op zondag gratis toegang is met een live band die allerlei verschillende muziek spelen.

Vandaag hebben we op school nog een bespreking gehad over onze Nederland presentatie die we morgen gaan gevenvoor de klas, ben erg benieuwd!

Hopelijk heb ik jullie weer voldoende op de hoogte gebracht over mijn avonturen!

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

papa

Had je geen handschoenen aan meissie?nog ff dan zijn wij er ook in Oslo ik hoop op Veel sneeuw en veel te zien. Tot Skype ????

Jennefer

Weer super leuk om te lezen!
Heel veel succes vandaag met je presentatie!

marjan

Weer superleuk om te lezen!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!