Introductieweek en de eerste lesdagen.

Hoi Allemaal!

Ondertussenzijn er alweer een paar dagenvoorbij gegaan sinds ik mijn laatste blog geschreven heb, dus ik dacht, laat ik eens een nieuw verhaal schrijven!

Smile

Buddyweek.
Deze week hebben we verschillende activiteiten gedaan zoals een Scavengerhunt op woensdag. Dit is een soort activiteit waarbij je allemaal grappige opdrachten uit moet voeren om punten te krijgen, erg leuk! Ik zat in een team met Ebrina en nog twee studenten uit Nederland, Roos en Mark. We hebben ons kostelijk vermaakt tijdens deze opdrachten! Helaas niet gewonnen, maar we hebben het wel naar onze zin gehad. Op donderdag hebben we niet zoveelspannends gedaan, dus die sla ik even over.
Vrijdag stond er een semesterstart party op het programma, maar daarvoor zijn Ebrina en ik alvast naar Akademika (zo heet de boekenwinkel waar wij onze boeken moeten halen) geweest om de boeken voor onze course te halen. Daar hebben we besloten om maar één boek mee te nemen aangezien deze al 559 kronen kostte, dat is al zo'n 60 tot 70 euro.. Blijkbaar zijn de boeken hier net zo prijzig als in Nederland. Daarna zijn we terug gegaan naar ons studentenhuis om wat te eten en ons klaar te maken voor de avond. Voordat we naar de semesterstart party gingen was er een pre-party bij Marie thuis, dat is een van onze buddy's. Dit was erg gezellig! Daarna zijn we gezamenlijk naar Samsfunnet Bislet gegaan, dat is een bar die onder onze school zit waar vaak feestjes worden gehouden. Ik vond het feest niet echt geweldig, aangezien ik me niet helemaal op mn gemak voelde, maar wie weet komt dat met de tijd wel.

Zaterdag&Zondag.
In het weekend heb ik niet zoveel gedaan, ik moest namelijk nog twee verslagen af maken voor de pabo. Dit kostte wel wat moeite aangezien ik in een soort vakantie modus zat, maar uiteindelijk is het toch gelukt en is het nu wachten op de resultaten..

Maandag.
Vandaagzijn we 's ochtends op tijd om boodschappen gegaan zodat we daarna naar de Ikea konden zonder dat het al te druk was. Bij de Ikea hebben we nog best wat spullen ingeslagen zo heb ik een droogrek, klokje, blik en veger en nog wat kaarsjes gehaald om het toch net wat gezelliger te maken op mn kamer. Wederom was het vandaag weer lekker aan het sneeuwen, wat ik absoluut niet erg vind!

Laughing

Dinsdag.
Vandaag zijn we naar Sognsvann geweest, een meer in Oslo. Omdat het zoveel gesneeuwd had en het nog steeds aan het sneeuwen was, was het meer bedekt onder een groot wit deken, echt heel mooi om te zien! Wel wat het daar voor ons gevoel een stuk kouder dan in de stad zelf, dus we zijn niet het hele meer rondgelopen. Misschien doen we dat nog wel een keer als het zonnetje schijnt. Verder hebben we vandaag boodschappen gehaald, vooral groenten,in Gronland, dat scheelt enorm in vergelijking met de supermarkten hier.

Woensdag.
Vandaag was het dan zover, onze eerste echte schooldag op de HioA. Ik vond het best spannend, want nu zouden we toch bijna de hele klas gaan ontmoeten. Als eerste kwamen we één van onze leerkrachten tegen, Geir, een hele aardige man. Langzaam druppelden de andere studenten ook binnen. Toen we allemaal in het lokaal zaten hadden we een soort introductie waarbij iedereen vertelde waar hij/zij vandaag kwam en waarom ze gekozen hadden om deze course te gaan volgen. Erg leuk om te horen van iedereen. We kwamen er achter dat Nederland en België goed vertegenwoordigd zijn met elk 6 studenten. Verder zijn er nog 2 studenten uit Brazilië, 3 uit China, 5 uit Duitsland, 5 uit Spanje, 1 uit Pakistan,1 uit Roemeniëen eentje uit Ghana. Echter hebben we nog niet alle studenten gezien, dus is het maar de vraag of ook daadwerkelijk iedereen die op de lijst staat deel zal nemen aan de course. Verder kregen we vandaag ook lunch op school, heerlijke lasagne. Nou.. die ging er wel in hoor! Heerlijk!

Smile

Deze avond hadden we een event in Chateau Neuf, genaamd: How to be a Norwegian Student. We hadden hier afgesproken met Roos, Mark, Wouter (België), Renzo (België), Ebrina en ik. Het was erg leuk en we zijn nu een stuk wijzer over hoe Noren nu precies in elkaar zitten. Haha.

Donderdag.
Vandaag hadden we dan onze eerste echte officiele les op het rooster staan van Geir. deze les duurde van 09.00 tot 12.15 met tussendoor een paar korte breaks. Tot nu toe kan ik het allemaal goed volgen in het Engels en vind ik het interessant om te leren over verschillende culturen. Verder staat er vandaag niks meer op de planning, dus ga nog eens even bedenken wat ik verder nog ga doen.

Ik besef dat het weer een heel verhaal geworden is, maar ik hoop dat ik jullie weer goed op de hoogte gebracht heb!

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

Papa

Nou Ismay, gaat lekkuh zo! Weer een mooi verhaal hor, ik kijk echt uit naar 18 februari als we landen in Oslo:-)

nicolette

Super leuk ismay je lange verhalen heerlijk om zo mee te genieten van je avonturen. ....veel plezier verder en succes met je studie ....oh ja en stuur een beetje sneeuw deze kant op ????????

mama

Ja die sneeuw wil ik ook wel hier hebben leuk dit weer gelezen te hebben zijn al een paar culturele dingetjes die op mijn lijstje komen te staan voor straks als we bij je zijn.

G.buurmeester

Heel leuk om je belevenissen te lezen 30 studenten ingeschreven dat zijn er nogal wat. veel culturen bij elkaar ook heel leerzaam. ondertussen weet jij of ze er ook daadwerkelijk zijn. In welk gedeelte of wijk woon jij in Oslo?
groeten tante Gon.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!