De eerste dagen.

Ondertussen zijn we al een aantal dagen in Oslo en beginnen we aardig te wennen aan het weer en aan de gang van zaken. Veel mensen vragen aan mij hoe het hier is, dus ik zal een verslag geven van de afgelopen dagen!

Zaterdag, op zoek naar de Ikea-bus...
Aangezien we vrijdagavond uitgeput waren van de reis en het sjouwen met de enorm zware koffers hadden we besloten om vandaag naar de Ikea te gaan. We wisten dat er een gratis bus zou rijden, alleen niet waar die zou vertrekken. Vol goede moed begonnen we onze reis met de metro naar het Sentralstasjon om vervolgens te kijken of we hem daar zouden vinden.. Helaas daar was ie niet. Vervolgens bij het busstation gevraagd waar de bus zou vertrekken, die wisten het ook niet precies te vertellen, heel handig. Daarna zijn we naar een gebouwtje van ruter gegaan en deze aardige jongeman kon ons wel vertellen welke straat we moesten hebben. Hij heeft het zelfs netjes voor ons op een briefje geschreven. Maar dan moet je die straat natuurlijk nog wel kunnen vinden.. Uiteindelijk hebben we de straat kunnen vinden, nadat we een hele lange tijd door de sneeuw hadden gelopen, we waren langzaamaan veranderd in ijsklompjes. Ik denk dat we er in totaal zo'n 1,5 uur over gedaan hebben om de bushalte te vinden.

Zondag, glijpartij bij de Holmenkollen.
Omdat er zoveel sneeuw lag besloten Ebrina en ik dat we vandaag even de ultieme toerist uit gingen hangen bij de Holmenkollen. Met de T-bane kan je helemaal omhoog naar het bergachtige sneeuwgebied rond Oslo. De rit alleen al was prachtig, je kon van die mooie gekleurde houten huisjes zien en het uitzicht over de stad was erg mooi. Toen we bij de halte Holmenkollen waren stapte Ebrina en ik uit en begonnen we aan de klim omhoog. Toen we eenmaal boven waren hebben we nog wat rondgekeken, alleen jammer dat het weer een beetje grauw was aangezien we nu niet echt een mooi uitzicht hadden over de stad. We hebben wel een aantal leuke foto's kunnen maken en zijn daarna weer naar beneden gegaan. Bij mij ging dat iets sneller dan bij Ebrina, aangezien ik natuurlijk weer onderuit moest glijden.. (En Ebrina kon maar niet stoppen met lachen natuurlijk..) Gelukkig ben ik nog steeds heel en ben ik gewoon vol goede moed verder gegaan!

Maandag, introductiedag voor internationale studenten.
Vandaag hadden we introductiedag voor internationale studenten op de hogeschool. We hadden eerst twee uur waarbij we alleen maar moesten luisteren naar informatie. Daarna was het tijd om onze buddy groepen te ontmoeten, dit is een groep met internationale studenten en noorse studenten. Toen we de groepen te zien kregen kwamen we er achter dat Ebrina en ik niet bij elkaar zaten, dat vonden we allebei erg jammer. Ik zat in buddy groep 2, met allemaal studenten uit Uganda, een jongen uit Nederland en een meisje uit Brazilië. De jongen uit Nederland en het meisje uit Brazilië gaan ook Multicultural Identity in a Global World volgen. De studenten uit Uganda gaan buiten Oslo een studie volgen, daarom is uiteindelijk besloten om de buddy groep van mij samen te voegen met die van Ebrina, aangezien we dan meer kennis maken met onze eigen klasgenoten. Na gezamenlijk gelunched te hebben gingen we naar de vlooienmarkt, waar ik nog wat spulletjes vandaan gehaald heb aangezien de spullen in mijn keuken niet altijd even fris ogen..

Nadat de introductie afgelopen was, zijn Ebrina en ik nog eventjes de buurt gaan verkennen. We vonden een heel mooi plekje bij het water waar je een heel mooi uitzicht hebt.

De rest van deze week staat in het teken van kennis maken met je buddy groep, vanavond gaan we gezellig schaatsen.

Smile

Huisgenoten, wat zal ik er van zeggen..
Bij mij op de gang viel het in het begin nogal erg tegen, en om eerlijk te zijn is daar nog niet veel aan veranderd. Ik heb tot nu toe twee personen van mijn gang ontmoet, een meisje uit canada en een oudere man uit frankrijk. De rest is volgens mij nog steeds thuis vanwege oud en nieuw ofzo.. Op mijn gang is het totaal niet gezellig, iedereen kookt even snel in de gezamenlijke keuken en vlucht vervolgens z'n eigen kamer weer in om het op te eten. Dus van gezellig met elkaar eten in de keuken in geen sprake. Daarom zit ik nu vaak bij Ebrina op de gang aangezien het daar een stuk gezelliger is. Ik hoop dat als mijn andere huisgenoten terug zijn, dat het dan hier op de gang ook een stuk gezelliger wordt.

Ik realiseer me dat het verhaal wel een beetje lang geworden is, maar hopelijk hebben jullie het met plezier gelezen! Ik heb het in ieder geval met plezier geschreven!

Laughing

Tot de volgende keer!

Liefs Ismay

Reacties

Reacties

petra

Wat ben ik blij dat Ebrina en jij het zo goed met elkaar kunnen vinden.
Weet zeker dat jullie een leuke leerzame tijd tegemoet gaan met veel nieuwe indrukken om nooit meer te vergeten.

Zal ook jouw verhalen met veel plezier lezen.

Groetjes.

Pita Harder

Hallo Ismay,wat kan jij leuk schrijven!geniet van je verhalen en nog geen week op stap heb je al veel ervaren. Blijf vooral genieten, lachen en schrijven! Groet van Pita

jacqueline

Een mooi en leuke ervaring zo te horen ,het is wel even wennen voor jullie maar komt goed .

mama

Wat een mooi verhaal weer is het nog een beetje koud daar ik denk als wij naar oslo komen veel te zien hebben geniet er nu al van om je verhalen te lezen. Geniet straks van het schaatsen maar pas op voor vallen hoor.(een bezorgde moeder)
GENIETEN MEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mama

cora

Hoi Ismay leuk om te lezen de belevenisen van je

groetjes Tante cora

amber

Leeuk om te lezen dat jij het ook naar je zin hebt. Nog veel plezier!

Soraya

Super om te lezen. Geniet er van xx

Jeroen

Zo leer je een hele hoop in een paar dagen, mooi om te ervaren!

Marjan

Superleuk je verhalen. Ik ga ze zeker volgen!! Heel veel plezier en succes daar! Liefs Marjan

Henriëtte

Hallo Ismay,

ondertussen zijn jullie alweer bijna een week in Oslo en zo te lezen heb je al veel sightseeing gedaan :) Die eerste indrukken blijven je altijd bij, maar er zal ook nog wel een heleboel gaan veranderen. Het wordt op jouw gang ook vast nog drukker en jullie gaan natuurlijk de mensen die je nu hebt ontmoet ook beter leren kennen. Die eerste week op de hogeschool is wel fijn, dan kun je er een beetje inkomen. Je hoeft nog niet meteen aan de slag met de studie... komt nog wel ;)
Veel succes en plezier!

Groeten,

Henriëtte

Jennefer

Heei Ismay,
Echt super leuk om dit te lezen!
Ik hoop dat je hier nog heelveel gaat leren en leuke dingen gaat beleven!ik kijk uit naar je volgende verhaal!
Liefs

Krista

Wat goed om te lezen dat jullie je plek al een beetje gevonden hebben! :)
Leuk ook dat je nu al contact hebt met andere studenten.
Ohh engels.. haha Gelukkig kan je het volgen!
Veel plezier en ik volg je berichten! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!