En dan ben je er..

Hoi Allemaal,

En dan zit je vanochtend om 5.00 met je goede gedrag in de auto richting schiphol omdat het dan toch echt zo ver was, vandaag zou ons Oslo avontuur beginnen! Zenuwen gierden door mijn lijf, je wilt niet weten! Eenmaal aangekomen op schiphol (natuurlijk veel te vroeg) hebben we gezellig nog wat met zn vieren (papa, mama, Remy en ik)gedronken bij de Starbucks om de tijd een beetje te doden. Daarna zijn we nog een beetje heen en weer gaan lopen lang de winkeltjes etc. Toen we op den duur weer bij het punt waren waar we begonnen waren met lopen, was ik ineens mijn lieftallige broeder kwijt. En als je dan al zenuwachtig bent doet dat niet veel goed.. Toen ik hem weer gevonden had zag ik toch ineens twee wel heel bekende figuren achter hem aanlopen, genaamd Sanne en Melissa. Ze kwamen me als verrassing uitzwaaien, echt super lief!

Toen Ebrina en ik eenmaal door de douane waren gingen we bij de gate zitten. We waren natuurlijk ruim op tijd, want ons vliegtuig wilden we natuurlijk niet missen. Uiteindelijk hebben we nog drie kwartier langer kunnen wachten want in plaats van dat we om 10.45 vertrokken, stegen we pas om 11.30 de lucht in.

Aangezien ik nog nooit gevlogen had bleef ik maar doorkakelen en vragen stellen aan Ebrina, gelukkig vond ze dit niet erg. Tijdens de vlucht hebben we door de storm best wat last gehad van turbulentie, maar dit mocht de pret niet drukken en we hebben zelfs een aantal hele mooie foto's kunnen maken vanuit het vliegtuig. Door de vertraging zijn we uiteindelijk om ongeveer 13.15 geland op het vliegveld Gardermoen. Wat ons wel erg tegenviel was d hoeveelheid sneeuw die er lag, want we hadden eigenlijk wel gehoopt op wat meer.

Na het ophalen van onze bagage moesten we met de trein naar Oslo Sentralstasjon (ja, zo schrijf je het echt) deze treinrit duurde ongeveer 20 minuten en op het station stonden er mensen van ESN ons op te wachten om ons te begeleiden naar het kantoor van SIO om onze sleutels op te halen. Toen we deze sleutels hadden mochten we weer met onze zware koffers sjouwen naar de metro en vervolgens het studentenhuis. Eenmaal aangekomen bij het studentenhuis zijn Ebrina en ik als eerste naar mijn kamer gelopen, toen ik de gang op kwam zakte de moed me eigenlijk al een beetje in de schoenen, het was donker, geen teken van leven en het stonk er nogal naar iets wat ik niet nader kon bepalen. Natuurlijk heb ik eerst een aantal keren staan klooien met het openen van de deur, maar nu vergaat het me prima! Toen ik mijn spullen in mijn kamer gezet had gingen we naar de kamer van Ebrina, zij zit op de vijfde verdieping.. Dat vinden we best jammer aangezien er nu 3 verdiepingen tussen ons in zitten.

Toen we vanaf de kamer van Ebrina vertrokken om boodschappen te doen, we hadden namelijk enorme honger, zagen we een jongen in de keuken zitten. We hebben ons netjes aan hem voorgesteld en hij vertelde ons dat hij hier ook studeert en uit Uganda komt. Hij heeft ons nog een aantal handige tips gegeven voor het doen van boodschappen en hierna zijn we om boodschappen gegaan.

Na het doen van boodschappen hebben we gezellig met zn tweeën gegeten op de gang van Ebrina, daarna ben ik naar mijn eigen kamer gegaan om mijn spullen uit te pakken en een beetje sfeer te brengen in deze kale kamer. Ik vind dat het tot nu toe goed gelukt is en ik begin me stukje bij beetje steeds meer thuis te voelen.

Ik denk dat het verhaal nu wel een beetje lang begint de worden, dus ik zal er maar een eind aan breien!

Oh ja, voor ik het vergeet, ik heb nu ook een eigen adres voor de mensen die misschien een kaartje willen sturen :)

Jens Bjelkesgate 42
H0114 0578 Oslo
Norge

Tot de volgende keer!

Liefs, Ismay

Ps. Bij dit verslag zitten nog geen foto's, ik moet namelijk nog even uitvogelen hoe ik dat precies kan doen

Tongue Out

Reacties

Reacties

Rohalt

Fijn dat alles goed is gegaan met je reis !! Have fun, suc6 en tot te volgende verhaal/foto's !!! ;)
Groetjes, Rohalt

mama

Lieverd wat ben ik blij voor je dat het zo is mee gevallen en dan die sneeuw heerlijk voor je. Geniet van dit weer ga er lekker opuit is ook goed voor je lichaam en geest, straks veel plezier op de universiteit hoop dat je vele nieuwe vrienden maakt. Liefs uit een winderig Kortgene.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!